توضیحات درباره ثبت نام مسکن مهر
❌توضیحاتی در خصوص طرح اقدام ملی کمک به تامین مسکن
وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث 400 هزار واحد مسکونی برنامهریزی نموده است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مدیریت احداث 100 هزار واحد مسکونی از این برنامه را در شهرهای کشور با اولویت شهرهای با جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر بر عهده دارد. شرایط و مشخصات طرح به شرح ذیل است.
❌ضمناً برای شهرهای زاهدان،زابل،خاش ، منطقه ی سرحد تمامی شهرهای جدید سهمیه منظور شده است. ❌
قسمت های شهرستان ایرانشهر ،سرباز ،بزمان،نیکشهر،دلگان،چابهار،فنوج و کلیه شهرهای جدیددرمنطقه ی مکران فعلا امکان ثبت نام وجود ندارد
الف- شرایط متقاضیان:
۱- متقاضی و افراد تحت تکفل از تاریخ ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ فاقد مسکن ملکی بوده و نباید قبلاً از امکانات دولتی و نهادهای عمومی، زمین و تسهیلات وام مسکن و مسکن دریافت کرده باشند. به عبارتی در استعلام از سامانه مربوطه، فرم «ج» سبز باشد. (موضوع ماده یک آییننامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)
۲- متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار.
۳- زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن
۴-دارای سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا.
۵- نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ...)
۶-توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (به غیر از تسهیلات بانک)
۷-امکان سپردهگذاری ۳۰۰ میلیون ریال در بانک مسکن به منظور اطمینان از توانایی متقاضی در تأمین هزینه های ساخت مسکن (250 میلیون ریال از این مبلغ همراه قسط اول وام بانک پس از اجرای فنداسیون و 50 میلیون ریال دیگر همراه قسط دوم وام بانک در مرحله اجرای اسکلت بازگشت داده میشود)
۸- توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی را به میزان حداقل 15 میلیون ریال
ب- امکانات طرح
۱- تسهیلات وام بانکی به مبلغ 750 میلیون ریال با نرخ 18% با دوره مشارکت مدنی (ساخت) حداکثر دو ساله و بازپرداخت تسهیلات در قالب فروش اقساطی به مدت 10 سال پرداخت می گردد.
۲- تأمین زمین در شهرهایی که امکان آن فراهم شده باشد، با مقررات و ضوابط سازمان ملی زمین و مسکن عرضه می گردد.
توجه: به دلیل محدودیت تأمین زمین دولتی، متقاضیانی که امکان تأمین زمین با کاربری مسکونی (سند به نام متقاضی) و قابلیت دریافت جواز ساخت از شهرداری و ترهین نزد بانک برای دریافت تسهیلات بانکی را داشته باشند در اولویت پرداخت تسهیلات وام بانکی قرار خواهند گرفت.
۳- در شهرهایی که تعداد متقاضیان واجد شرایط از سهمیه منظور شده بیشتر باشد، اولویت بندی از طریق قرعهکشی رایانهای انجام می شود.
ج - پایش و اطلاعرسانی
۱- متقاضی با ثبت نام نهایی و دریافت کد رهگیری میتواند وضعیت تمامی مراحل کار خود را از طریق سامانه آباد پیگیری نماید.
۲- وضعیت متقاضی در هر مرحله از فرآیند ثبت نام از طریق سامانه پیام کوتاه (SMS) نیز اطلاعرسانی میشود.
۳- اطلاعات هویتی متقاضی و افراد تحت تکفل از طریق سامانه ثبت و احوال کنترل میشود.
۴- بررسی عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانهای توسط متقاضی از طریق سامانه فرم «ج» وزارت راه و شهرسازی صورت می گیرد.
۵- به متقاضیان از طریق پیام کوتاه جهت ورود به سامانه برای بارگذاری تصویر مدارک و اعلام زمان مراجعه به شعب بنیاد مسکن (جهت تطبیق و ارائه اصل مدارک) اطلاعرسانی میگردد.
۶- در شهرهایی که بیش از ظرفیت، ثبت نام صورت گرفته شده باشد متقاضیان از طریق سیستم رایانهای قرعه کشی، تعیین اولویت خواهند شد.
د - مدارک مورد نیاز در زمان مراجعه به شعب بنیاد مسکن:
۱- ارائه گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر(اجاره نامه معتبر، گواهی اشتغال به کار، گواهی تحصیلی فرزندان و....)
۲- ارائه اصل کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل
۳- ارائه اصل شناسنامه متقاضی و همسر
۴- ارائه گواهی کفالت (سرپرستی) در صورت ضرورت
۵- ارائه اصل سند مالکیت برای متقاضیان دارای زمین
💥آدرس محل ثبت نام: کافی نت های معتبر استان سیستان وبلوچستان
تهیه کنتده کافی نت فرزاد :ایرانشهربلوارمعلم یک
ثبت نام مسکن مهر